Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung




Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Grotnob » So 15. Okt 2017, 08:55

Wie schon angekündigt würde ich gerne die Malifaux Liga wiederbeleben.

Dabei sollten wir aber auf die Probleme eingehen, die sich beim vorherigen Versuch beim Aufbau einer Liga ergeben haben.
Das Hauptproblem ist dass manche ihre Spiele sehr schnell absolvieren und andere Spieler nur wenig Zeit zum spielen haben und daher die Liga in ein Ungleichgewicht gerät.
Eine freiere Auswahl des Gegners würde dem entgegenwirken.

Möglichkeit 1:
Ich habe ein Malifaux Ligasystem entdeckt, das eine freie Auswahl des Gegners ermöglicht:
In diesem System werden einfach 50SS Spiele gegen einen beliebigen Gegner gespielt bis die Liga nach einer festgelegten Anzahl an Spielen endet.
Jeder Spieler bekommt Ligapunkte in Höhe seiner Victorypoints und zusätzliche Ligapunkte für Achievements, die über die Dauer der Liga errungen werden können.
Hier einige Beispiele für solche Achievements:
- Teilnahme: An jeder Runde der Liga sein Spiel absolvieren / Jede Runde gegen einen anderen Gegner gespielt haben
- Bemalung: Eine vollständig bemalte Crew spielen / Ein bemaltes Modell spielen das zu Beginn der Liga noch unbemalt war
- Crew Zusammenstellung: Eine Crew ohne Minions oder Peons aufstellen / Jedes Spiel mit einem anderen Master gespielt haben
- Beim Spielen: Lasse den Gegner deine Schemes auswählen / Benutze das ganze Spiel keine Soulstones
und es gibt noch einige mehr in der Liste oder man kann sich selbst noch weitere Archievements ausdenken...

Möglichkeit 2:
Kampagnensystem: Shifting Loyalties
Alternativ könnte man mal die Kampagne ausprobieren.
Bei diesem System kauft sich jeder Spieler einen Modellpool aus dem er für die Spiele seine Crew bauen darf.
Es wird mit einem 35SS Pool und einem Henchman als Leader gestartet und man gewinnt in den Spielen Soulstones dazu, mit denen man seine Crew erweitern kann.
Modelle können spezielle Kampagnen-Upgrades und Fähigkeiten, aber auch Verwundungen erhalten und es gibt kleine Missionssonderregeln für die Spiele.
Die Liga würde dann über eine festgelegte zeitliche Dauer gehen (z.b. 12 Wochen) und man kann auch hier den Spielern ermöglichen ihren Gegner frei zu wählen.
Die Spielgröße richtet sich nach der Größe des kleineren Crewpools, deswegen kann auch zu einem späten Zeitpunkt ein Vielspieler noch ein faieres Spiel gegen einen Wenigspieler spielen.


An welchem Ligasystem hättet ihr denn mehr Interesse?
Oder habt ihr noch weitere Ideen?


PS: Ab 5 Teilnehmern kann ich als zusätzlichen Anreiz Wyrd-Preissupport in Form von Guildern und Mysteryboxen für die Liga ordern ;)
Marc

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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Betasec » Mo 16. Okt 2017, 08:56

Also definitiv gut fände ich ein System, dass etwas mehr Freiheit bietet was die Spiele angeht (also keine festen Gegner o.Ä.). Das war bei den letzten Liga Versuchen glaube ich immer das größte Problem, da manche dann ihre Spiele einfach nicht gemacht haben.
Was es hierbei aber meiner Meinung nach zu beachten gibt, ist die Tatsache, dass es auch Spieler gibt, die gerne aktiv mitmachen, aber nicht jeden Freitag ein Spiel absolvieren können (Beruf, Familie, etc.). Hier sollte man darauf achten, dass denen kein Nachteil entsteht.
Benni

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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Sorandir » Do 19. Okt 2017, 12:36

Ich stimme Betasec 100%-ig zu, da ich auch zu denen gehöre, die maximal auf 1-2 Spiele pro Monat kommen. Daher wäre ein offeneres Ligasystem schon gut.
Nichtsdestotrotz finde ich die Shifting Loyalties Kampagne sehr gut und spielenswert (in einem beschränkten Zeitraum). Habe hier ja auch schon einen Bericht über meine Erfahrungen geschrieben:

http://www.kurpfalz-feldherren.de/artikel/malifaux-bericht-%E2%80%9Eshifting-loyalities%E2%80%9C-tages-kampagne

Vielleicht könnte man hierfür ein oder zwei Tage an verschiedenen Wochenenden einplanen und das als kleine 1-2Tageskampagne spielen, mit möglichst vielen Spielern und unterschiedlichen Crews ?
Jürgen

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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Dave » Do 19. Okt 2017, 21:21

Bei einer offenen Liga mache ich sofort und sehr gerne mit.
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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Suboptimum » Di 24. Okt 2017, 10:47

Da wir ja jetzt an Halloween die Kampagne ausprobieren, haben wir dann bestimmt einen guten Eindruck, ob sie sich für die zwecke unserer Liga eignet, bzw. welche Aspekte davon.

Ich bin in jedem Fall dabei, ob offene Liga oder Kampgane.

=)
Ich heiße Nico. Ich spiele Malifaux. Guten Tag.
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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Grotnob » Di 24. Okt 2017, 12:22

Genau, ich wollte jetzt mal abwarten wie der Kampagnentag läuft und dann können wir aus der Erfahrung den Rahmen für ne längerfristige Liga abstecken und ne Anmeldung starten ;)
Marc

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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Grotnob » So 12. Nov 2017, 14:41

So, ich habe mich mal an ein Ligasystem gemacht das ich hier vorschlagen will.
Jeder Spieler sucht sich pro Runde einfach einen Gegner aus. Als zeitliche Vorgabe würde ich 3 Wochen pro Runde vorschlagen.
Es werden normale 50SS Spiele gespielt, allerdings mit einer besonderen alternativen strategy. Schemes werden normal ausgelost.
Jeder Spieler bekommt Ligapunkte in Höhe der VP die er in den Spielen erzielt. Zusätzlich gibt es eine Archievementliste auf der man zusätzliche Ligapunkte erhalten kann.
Es werden 6 Runden gespielt und wer am Ende die meisten Ligapunkte hat gewinnt.

Bitte um Feedback, gerne dürfen auch weitere Ideen und Verbesserungsvorschläge gemacht werden!


Strategies:

Runde 1:

Supply Wagons
Guns. Ammo. Scrip. Corpses. We can use whatever it's carrying.

Set Up
Before either player deploys models, starting with the second player, each player places one 50mm, Ht 3, blocking, impassable friendly Supply Wagon Marker on their side of the table, anywhere where it is completely in their deployment zone.

Deployment
This scenario uses Standard Deployment.

Special
Any non-Peon model in base contact with a Supply Wagon Marker may take a (1) Interact action targeting the Marker to push it in any direction, ignoring intervening models. If this Marker would end in Impassable terrain or on top or If this would come into contact with impassable terrain, it stops in base contact with the terrain, if it was a non-Supply Wagon Terrain Marker, remove that marker and continue the push as normal. The distance of the push depends on the size of the model:
• 30mm: Up to 2"
• 40mm: Up to 3"
• 50mm: Up to 4"

Victory Points
At the end of every Turn after the first, a Crew gains 1 VP if they have a friendly Supply Wagon at least partially on their opponent's side of the board.


Runde 2:

Rampage
The Order of the Chimera succeeded in transforming the Self-Righteous Man into a feral beast… but they’ve run into a bit of a problem, namely that the ritual worked a bit too well and now he’s on a rampage. There’s a ritual to temporarily transform him back into a man, but unfortunately, other factions have gotten wind of what happened and have their own rituals to try to return him to his true form…

Set Up
Place a 30mm impassible Wolf Beast Marker in the center of the board..
Players randomly determine Schemes as normal.

Deployment
This scenario uses Flank Deployment.

Special
Whenever a model ends its Activation within 5” of the Wolf Beast Marker, it must flip a card from the top of its Fate Deck that cannot be cheated.
On a Ram or a Crow, place the Wolf Marker in base contact with the model, then the opponent performs a 3/4/6 damage flip against that model.

Victory
At the end of every turn after the first, each Crew scores 1 VP if it has a friendly Scheme Marker within 3” of the Wolf Beast Marker. Then remove every Scheme Marker within 3” of the Wolf Beast Marker.


Runde 3:

A Display of Dominance
Two strange beasts are howling and displaying aggressive behaviour towards each other. Beside them is a heavy cart and a dead body. It seems their handler has met with an unfortunate accident and now lays in pool of his own blood. Fearsome as they are, surely it wouldn’t hurt to keep one as a pet. You just need to convince one of them to come home with you. Maybe if you help one to establish dominance over the other, it’ll be more receptive to your suggestions.

Set Up
No player may hire a Sabertooth Cerberus for this game.
After both players have deployed all their models, each player places a Sabertooth Cerberus in its deployment zone. Players are considered the controller of the Sabertooth Cerberus in their deployment zones for the rest of the game.
Players randomly determine Schemes as normal.

Deployment
This Scenario uses Close Deployment.

Special
There can be only one! The enemy Sabertooth Cerberus can only be killed by a friendly Sabertooth Cerberus. If a Sabertooth Cerberus would be killed or sacrificed by damage or an effect from a non-Sabertooth Cerberus model, the Sabertooth Cerberus is not killed or sacrificed and heals 1.

Victory
The first time the enemy Sabertooth Cerberus is reduced below half of its starting Wounds, earn 1 VP. If the damage was dealt by a friendly Sabertooth Cerberus, earn 1 additional VP.
The first time the enemy Sabertooth Cerberus is killed, earn 1 VP.
If the enemy Sabertooth Cerberus is reduced to 0 Wounds on or before Turn 3, earn 1 additional VP.


Runde 4:

Democrazy in Action
The voting has, admittedly, gotten a bit out of control...

Set Up
Place three Ht 1, impassable, blocking Ballot Box Markers on the centerline, one in the center of the board and two on the centerline, each of them 12" to either side of the board’s center.
Players select Schemes as normal.

Deployment
This Scenario uses Standard Deployment.

Special
Starting on the second Turn, a model within 1" of a Ballot Box Marker can take a (1) Interact Action to cast a vote for a non-Leader model. If a model that has already voted this Activation tries to vote again, its controller flips over the top card of their deck:
Mask: The vote counts.
Ram or Tome: The vote doesn’t count.
Crow: The model is caught trying to stuff theBallot Box. It suffers 2 damage and becomes Paralyzed, and the vote does not count.
Joker: The vote counts as 2 votes.

Victory
At the end of each turn after the second, the model with the most votes is elected into office and is removed from the game. In the event of a tie, every tied model is removed from the game. Each time a model is removed from the game in this way, its controller gains 1 VP.
The number of votes for every model is then set to 0.


Runde 5:

Breakout
The Self-Righteous Man was captured by the Witch Hunters shortly after disembarking from the train. He protested his treatment, citing his connections with many heads of industry in Malifaux, but his words fell on deaf ears. They threw him into the back of a patrol wagon, locked the doors, and set off to bring him to the Guild Enclave, where he would be dealt with accordingly. Little did the Witch Hunters know that another group was determined to see the Self-Righteous Man walk free that day…

Set Up
Place a 50mm Patrol Wagon marker on the centerline, touching a board edge.
Players select Schemes as normal.

Deployment
This scenario uses Standard Deployment.

Special
At the end of each turn, the Patrol Wagon Marker moves 7” toward the opposite board edge by the shortest path possible. If the Patrol Wagon comes into contact with a model, it stops moving, then the model suffers 2/4/6 damage and is pushed 3” directly away from the Patrol Wagon Marker. If the Patrol Wagon Marker touches the opposite board edge, it is removed from the game.
Once per game starting on the second turn, a model within 1” of the Patrol Wagon Marker may take a (1) Interact Action to spring the Prisoner from the wagon and place a 30mm Prisoner Marker in base contact with the interacting model. Any model within 2” of the Prisoner Marker may take a (1) Interact Action to push it up to 4” in any direction.

Victory
The Crew that springs the Prisoner from the Patrol Wagon scores 2 VP.
At the end of every Turn after the first, each Crew scores 1 VP if they have a friendly model within 2” of the Prisoner Marker.


Runde 6:

An Audience with the Council
The Council is extending its feelers into Malifaux to look for opportunities and talents that can assist them with moving large quantities of soulstones. They have sent an envoy who will be assessing suitable candidates and forwarding their resumes to the Council. Rumour has it that there’s a hefty sum of Scrip to be made, but you’re not the only one eyeing the lucrative job. Looks like you’ll need to demonstrate your capabilities a bit more persuasively…

Set Up
Place a 50mm blocking, impassable Envoy Marker in the centre of the board. This marker counts as Ht2 and may not be moved or removed in any way.
After determining deployment zones but before either player deploys any models, each player takes turns to choose a model and places a 30mm Mysterious Package Marker on the card of the chosen model until both players have placed three markers each (total six).
Players randomly determine Schemes as normal.

Deployment
This Scenario uses Standard Deployment.

Special
Whenever a model with a Mysterious Package Marker on its card is killed, it places the Mysterious Package Marker in base contact with itself before it is removed from play. A model in base contact with a Mysterious Package Marker can take a (1) Interact Action to place the Mysterious Package Marker on its card.

Victory

A model within 1” of the Envoy Marker may take a (1) Interact Action to discard a Mysterious Package Marker on its card and gain 1 VP.



Archievements:

Painting Archiements

Play a game with a painted model that wasn't painted last round of the league. (5x) 1

Play a game with a fully painted crew. 2

Play every game with a fully painted crew. 5

Kill all of your opponents unpainted models. (they must have at least one) 2

Obey a painted model to kill an unpainted model. 2



Playing Archiements

Play round 1 of the league. 1

Play round 2 of the league. 1

Play round 3 of the league. 1

Play round 4 of the league. 1

Play round 5 of the league. 1

Play round 6 of the league. 1

Play against a opponent you haven't played yet in the League. (6x) 1

Win a league game (6x) 1



Crew Building Archiements

Play a game only with models from your master's crew box and his associated characteristic. 3

Play a game without any models from your master's crew box and his associated characteristic. 3

Play a game with no peons or minions in your crew. 2

Play every game of the league with a different master from your faction. 4

Play every game of the league with the same master. 4

Play a game where your crew includes two mercenaries. 1

Play a game with no duplicated models in your crew. (entire game) 2

Play a game with at least 3 copies of the same minion model in your crew. (start of the game) 2

Play a game with a non-mercenary model from another faction in your crew. 1

Play a game where no model in your crew has a soulstone cost of more than 7. 3

Play a game with a crew of no more than 6 models. 3

Play a game where none of the models in your crew has any upgrades. 3



During Game Archiements

Play with both of your schemes announced at the start of the game. 2

Let your opponent pick your schemes. 3

Play a game without using any Soulstones. 3

Give your opponent half your soulstones at the start of the game. 3

Let your opponent deploy your models. 3

Play a game with your hand revealed to your opponent. 3

Go through your deck two full times in one single turn 3

Go any turn but the first without cheating a card. 1

Let your opponent cheat for you with a random card from your hand. 1

Cheat down in a duel (with a model controlled by your opponent) when you had to cheat first. 1

Play a game without cheating any cards. 5

Score a VP on your opponents activation. 2

Discard the Red Joker during the draw phase. 2

Cheat in the Black Joker on a damage flip. 2

Sacrifice an enemy model. 2

Kill an opposing master with a peon model. 2

Kill an enemy model by shooting randomized into engagement. 2

Deal damage to a model equal to, or more than double its wounds total. 2

Kill two or more enemy models with a single attack action. 2

Kill three or more enemy models in a single activation 2

A model in your crew costing 10SS or more lives through the game without making an attack. 2

End the game with more models on the table than you started with. 2

Win a game with no friendly models left on the table. 4

Win a game without killing any of your opponent's models. 4

Win a game without any of your models being killed. 3



Bad things happen Archiements

Flip the Black Joker on an even or positive damage flip. 1

Flip the Black Joker during a damage prevention flip. 1

Lose every initiative flip in a game. 2

Kill your own model by shooting randomized into engagement. 2

Flip the Black and Red Joker on a single flip. 2

Have two different friendly models fail a horror duel during a single turn 2

Lose a game by at least 8 VP. 3

Lose a game with no models left on the table. 3
Marc

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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Butch » So 12. Nov 2017, 15:41

Auch wenn ich mangels Zeit nicht teilnehmen werde, die Ligapunkte finde ich sehr gut!
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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Betasec » Mo 13. Nov 2017, 10:18

Klingt echt super Marc!
Werde aber wohl nicht mitmachen. Allein durch die Bemalsachen verliere ich zu viele Punkte :P
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Re: Neue Malifaux Liga #3 - Ideensammlung

Beitragvon Suboptimum » Mo 13. Nov 2017, 11:56

Also ich bin dabei. Sollen wir nen neuen offiziellen ligathread machen zum anmelden etc?
Ich heiße Nico. Ich spiele Malifaux. Guten Tag.
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